Java - JFrame no responde

   
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JFrame no responde

Publicado por David (11 intervenciones) el 04/09/2014 14:53:37
Hola a todos! Estoy implementando un juego en Java SE. La clase Tauler (tablero en español) hereda de JPanel y la añado (add) al JFrame que creo en el método main (este main es sólo para pruebas, para ver si el tablero se ve bien en la pantalla). Me consta que la clase Tauler está bien implementada (porque en otra versión del programa se veía todo bien), pero el JFrame no se vé tal como debería. ¿Alguna observación?

La clase Tauler crea un tablero en pantalla con las fichas dibujadas sobre él.

Éste es el código para la clase Tauler (lo siento por quien no entienda los identificadores y comentarios, están en catalán)

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package meandres5
 
public class Tauler extends JPanel {
 
    public static final int COSTAT_TAULER = 490;  // 490 és divisible entre 5 i entre 7,
                                                  // i els quocients són parells.
    public static final int QUADRES_COSTAT_5 = 5;  // 5 peces per costat
    public static final int QUADRES_COSTAT_7 = 7;  // 7 peces per costat
 
    private Peca[][] tauler;
    private Peca casellaBuidaCentre;
 
    private Meandres5 meandres;
 
    private int costatTauler;
    private int quadresPerCostat;
    private int costatPeca;
 
    public Tauler (int quadresPerCostat, Meandres5 meandres) throws Exception {
        costatTauler = COSTAT_TAULER;
        this.quadresPerCostat = quadresPerCostat;
        this.costatPeca = costatTauler / quadresPerCostat;
        this.meandres = meandres;
        tauler = new Peca[quadresPerCostat + 2][quadresPerCostat + 2];
        crearTaulerCentre();
        crearTaulerBandaBuidaOest();
        crearTaulerBandaBuidaEst();
        crearTaulerBandaBuidaNord();
        crearTaulerBandaBuidaSud();
        afegirPeces();
    }
 
    // CORRECTA!!!
    // Crea i posa les peces a la part del tauler que es veu.
    private void crearTaulerCentre() throws Exception {
        boolean balanca = true;
        int i;
        int n = 1;
        for (i = 1; i <= quadresPerCostat; i++) {
            for (int j = 1; j <= quadresPerCostat; j++) {
                if (balanca) {
                    tauler[i][j] = new PecaA(new PosicioMeandres(i, j, this), this, meandres, n);
                }
                else {
                    tauler[i][j] = new PecaB(new PosicioMeandres(i, j, this), this, meandres, n);
                }
                balanca = ( ! balanca);
                n++;
            }
        }
        i = (quadresPerCostat + 2) / 2;  // fila i columna del centre del tauler
        n = ((quadresPerCostat * quadresPerCostat) / 2) + 1; // num del centre
        casellaBuidaCentre = new CasellaBuida(new PosicioMeandres(i, i, this), this, meandres, n);
        tauler[i][i] = casellaBuidaCentre;
    }
 
    // SEMBLA CORRECTA
    // Posa caselles buides a la banda de l'oest, al marge, que no es veuen en pantalla;
    // serveixen per saber quan se surt del tauler.
    private void crearTaulerBandaBuidaOest() throws Exception {
        for (int i = 1; i <= quadresPerCostat; i++) {
            tauler[i][0] = new CasellaBuida(new PosicioMeandres(i, 0, this), this, meandres, 0);
        }
    }
 
    // SEMBLA CORRECTA
    // Posa caselles buides a la banda de l'est, al marge, que no es veuen en pantalla;
    // serveixen per saber quan se surt del tauler.
    private void crearTaulerBandaBuidaEst() throws Exception {
        for (int i = 1; i <= quadresPerCostat; i++) {
            tauler[i][quadresPerCostat + 1] = new CasellaBuida(
                    new PosicioMeandres(i, (quadresPerCostat + 1), this), this, meandres, 0);
        }
    }
 
    // SEMBLA CORRECTA
    // Posa caselles buides a la banda del nord, al marge, que no es veuen en pantalla;
    // serveixen per saber quan se surt del tauler.
    private void crearTaulerBandaBuidaNord() throws Exception {
        for (int i = 1; i <= quadresPerCostat; i++) {
            tauler[0][i] = new CasellaBuida(new PosicioMeandres(0, i, this), this, meandres, 0);
        }
    }
 
    // SEMBLA CORRECTA
    // Posa caselles buides a la banda del sud, al marge, que no es veuen en pantalla;
    // serveixen per saber quan se surt del tauler.
    private void crearTaulerBandaBuidaSud() throws Exception {
        for (int i = 1; i <= quadresPerCostat; i++) {
            tauler[quadresPerCostat + 1][i] = new CasellaBuida(
                    new PosicioMeandres((quadresPerCostat + 1), i, this), this, meandres, 0);
        }
    }
 
    // CORRECTA!!!
    // Afegeix les peces al panell per dibuixar-les.
    public void afegirPeces () {
        setLayout(new GridLayout(quadresPerCostat, quadresPerCostat));
        for (int i = 1; i <= quadresPerCostat; i++) {
            for (int j = 1; j <= quadresPerCostat; j++) {
                add(tauler[i][j]);
                tauler[i][j].setBounds(0, 0, costatPeca, costatPeca);
            }
        }
    }
 
    // PROVAR
    // Mou les peces que hi ha entre pos i la casella buida del centre del tauler.
    public void mourePeces (PosicioMeandres pos) throws Exception {
        Orientacio dir = trobarDireccio(pos);
        int n = trobarNombrePecesAMoure(dir, pos);
        moure(dir, pos, n);
    }
 
    // Troba la direcció en que cal moure les peces.
    private Orientacio trobarDireccio (Posicio pos) {
        Orientacio dir;
        if (pos.getFila() == casellaBuidaCentre.getPosicio().getFila()) {
            if (pos.getColumna() < casellaBuidaCentre.getPosicio().getColumna()) {
                dir = Orientacio.EST;
            }
            else {
                dir = Orientacio.OEST;
            }
        }
        else {
            if (pos.getFila() < casellaBuidaCentre.getPosicio().getFila()) {
                dir = Orientacio.NORD;
            }
            else {
                dir = Orientacio.SUD;
            }
        }
        return dir;
    }
 
    // Calcula el nombre de peces que es mouran
    private int trobarNombrePecesAMoure (Orientacio dir, Posicio pos) throws Exception {
        int n;
        if (dir == Orientacio.NORD || dir == Orientacio.SUD) {
            n = pos.getFila() - casellaBuidaCentre.getPosicio().getFila();
        }
        else if (dir == Orientacio.EST || dir == Orientacio.OEST) {
            n = pos.getColumna() - casellaBuidaCentre.getPosicio().getColumna();
        }
        else {
            throw new Exception("Error de programació: direcció no vàlida.");
        }
        n = Math.abs(n);  // treiem el signe si és negatiu.
        return n;
    }
 
    /** 
     * Mou efectivament les peces al tauler.
     * 
     * @param dir
     * @param pos
     * @param n
     * @throws Exception 
     */
    private void moure (Orientacio dir, PosicioMeandres pos, int n) throws Exception {
        int casellaBuidaFila = casellaBuidaCentre.getPosicio().getFila();
        int casellaBuidaColumna = casellaBuidaCentre.getPosicio().getColumna();
        Peca novaCasellaBuida = casellaBuidaCentre;
        novaCasellaBuida.setPosicio(pos);
        Peca p;
        if (dir == Orientacio.NORD) {
            for (int fila = 0; fila < n; fila++) {
                p = getPeca(new Posicio((casellaBuidaFila - fila - 1), casellaBuidaColumna));
                setPeca(new Posicio((casellaBuidaFila - fila), casellaBuidaColumna), p);
            }
        }
        else if (dir == Orientacio.SUD) {
            for (int fila = 0; fila < n; fila++) {
                p = getPeca(new Posicio((casellaBuidaFila + fila + 1), casellaBuidaColumna));
                setPeca(new Posicio((casellaBuidaFila + fila), casellaBuidaColumna), p);
            }
        }
        else if (dir == Orientacio.EST) {
            for (int columna = 0; columna < n; columna++) {
                p = getPeca(new Posicio(casellaBuidaFila,(casellaBuidaColumna + columna + 1)));
                setPeca(new Posicio(casellaBuidaFila, (casellaBuidaColumna + columna)), p);
            }
        }
        else if (dir == Orientacio.OEST) {
            for (int columna = 0; columna < n; columna++) {
                p = getPeca(new Posicio(casellaBuidaFila, (casellaBuidaColumna - columna - 1)));
                setPeca(new Posicio(casellaBuidaFila, (casellaBuidaColumna - columna)), p);
            }
        }
        else {
            throw new Exception("Error de programació: direcció no vàlida.");
        }
        setCasellaBuidaCentre(novaCasellaBuida);
    }
 
    public ParellPecaOrientacio seguentPeca (ParellPecaOrientacio ppo) throws Exception {
        Peca pecaEntrada, pecaSortida;
        Orientacio direccioEntrada, direccioSortida, novaDireccioEntrada;
        int fila, columna;
 
        pecaEntrada = ppo.getPeca();
        direccioEntrada = ppo.getDireccio();
        fila = pecaEntrada.getPosicio().getFila();
        columna = pecaEntrada.getPosicio().getColumna();
        if ((fila < 1) || (fila > getQuadresPerCostat()) || (columna < 1) ||
                (columna > getQuadresPerCostat())) {
            throw new Exception("Error de programació: fila o columna fora de rang.");
        }
        if (pecaEntrada instanceof CasellaBuida) {
            throw new Exception("Error de programació: peca no pot ser del tipus CasellaBuida");
        }
        else {
            direccioSortida = pecaEntrada.trobarNovaDireccio(direccioEntrada);
            if ((direccioEntrada == Orientacio.NORD) || (direccioEntrada == Orientacio.SUD)){
                if (direccioSortida == Orientacio.EST) {
                    columna++;
                }
                else if (direccioSortida == Orientacio.OEST) {
                    columna--;
                }
                else {
                    throw new Exception("Error de programació: direccioSortida fora de rang.");
                }
            }
            if (direccioEntrada == Orientacio.EST || direccioEntrada == Orientacio.OEST) {
                if (direccioSortida == Orientacio.NORD) {
                    fila--;
                }
                else if (direccioSortida == Orientacio.SUD) {
                    fila++;
                }
                else {
                    throw new Exception("Error de programació: direccioSortida fora de rang.");
                }
            }
            else {
                throw new Exception("Error de programació: direccioEntrada fora de rang.");
            }
        }
        pecaSortida = getPeca(new PosicioMeandres(fila, columna, this));
        novaDireccioEntrada = pecaEntrada.traduirDirSortidaADirEntrada(direccioSortida);
 
        return new ParellPecaOrientacio(pecaSortida, novaDireccioEntrada);
    }
 
    public Peca getPeca (Posicio pos) {
        return tauler[pos.getFila()][pos.getColumna()];
    }
 
    public void setPeca (Posicio pos, Peca p) {
        tauler[pos.getFila()][pos.getColumna()] = p;
    }
 
    public Peca getCasellaBuidaCentre () {
        return casellaBuidaCentre;
    }
 
    public void setCasellaBuidaCentre (Peca p) throws Exception {
        if (p instanceof CasellaBuida) {
            casellaBuidaCentre = p;
        }
        else {
            throw new Exception("Error de programació: la casella no és buida.");
        }
    }
 
    public int getCostatTauler () {
        return costatTauler;
    }
 
    public int getQuadresPerCostat () {
        return quadresPerCostat;
    }
 
    public int getCostatPeca () {
        return costatPeca;
    }
 
    // Mètode per a proves:
    // NO FUNCIONA BÉ
    public PosicioMeandres crearPosicioJugableAleatoria () throws Exception {
        Random r = new Random();
        int fila, columna;
        do {
            fila = r.nextInt(quadresPerCostat) + 1;
            columna = r.nextInt(quadresPerCostat) + 1;
        } while ((fila != casellaBuidaCentre.getPosicio().getFila())
                ^ (columna != casellaBuidaCentre.getPosicio().getColumna()));
        return new PosicioMeandres(fila, columna, this);
    }
 
    // Mètode per a proves:
    public void canviarTauler (Tauler t) {
        remove(this);
        add(t);
        t.setBounds(100, 100, Tauler.COSTAT_TAULER, Tauler.COSTAT_TAULER);
    }
 
    // ********** AQUÍ TIENE QUE ESTAR EL FALLO *****************
    // ATENCIÓ: main DE PROVES, NO ÉS L'ENTRADA DE L'APLICACIÓ!!!
    public static void main (String[] args) {
        SwingUtilities.invokeLater(new Runnable () {
            @Override
            public void run () {
                try {
                    Meandres5 meandres = new Meandres5();
                    Tauler tauler = new Tauler(Tauler.QUADRES_COSTAT_5, meandres);
                    JFrame jf = new JFrame();
                    jf.setSize(800, 750);
                    jf.setLayout(null);
                    jf.add(tauler);
                    tauler.setBounds(50, 50, Tauler.COSTAT_TAULER, Tauler.COSTAT_TAULER);
                    jf.validate();
                    jf.pack();
                    jf.setVisible(true);
                    PosicioMeandres pos;
                    while (true) {
                        pos = tauler.crearPosicioJugableAleatoria();  // No funciona bé.
                        System.out.println(pos);
                        TimeUnit.SECONDS.sleep(10);
                        tauler.mourePeces(pos);
                        tauler.afegirPeces();
                        tauler.canviarTauler(tauler);
                        TimeUnit.SECONDS.sleep(10);
                   }
                }
                catch (Exception ex) {
                    System.err.println(ex);
                    System.exit(1);
                }
            }
        });
    }
}
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JFrame no responde

Publicado por Tom (911 intervenciones) el 04/09/2014 15:46:27
Hay varias formas de hacerlo ... pero prueba algo como:

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JFrame jf = new JFrame();
  jf.setPreferredSize(new Dimension(800, 750));
  jf.getContentPane().setLayout(null);
  jf.add(tauler);
  ...
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JFrame no responde

Publicado por David (11 intervenciones) el 09/09/2014 19:46:27
No funciona.
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